Regulamin
firmy United Heels s.r.o., z siedzibą przy ul. Čimická 706/29, Praha 8 – Troja, 182 00, numer identyfikacyjny: 28518187, wpisanej do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, pozycja 147439, w celu sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresami internetowymi www.botish.cz, www.botish.sk, www.loveheels.eu, www.butysz.pl oraz www.mp3centrum.cz
Nota tłumaczeniowa: To jest tłumaczenie oryginalnego Regulaminu w języku czeskim. W przypadku rozbieżności, obowiązująca jest wersja czeska.
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin (dalej jako "Regulamin") firmy United Heels s.r.o., z siedzibą przy ul. Čimická 706/29, Praha 8 – Troja, 182 00, numer identyfikacyjny: 28518187, wpisanej do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, pozycja 147439 (dalej jako "Sprzedawca"), regulują w zgodzie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (dalej jako "Kodeks cywilny"), wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające w związku lub na podstawie umowy kupna (dalej jako "umowa kupna") zawartej pomiędzy Sprzedawcą a inną osobą fizyczną (dalej jako "Kupujący") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej dostępnej pod adresami www.botish.cz, www.botish.sk, www.loveheels.eu, www.butysz.pl oraz www.mp3centrum.cz (dalej jako "Strona internetowa"), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (dalej jako "Interfejs sklepu").
Regulamin nie ma zastosowania w przypadkach, gdy osoba zamierzająca zakupić towar od Sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą działającą w ramach swojej działalności gospodarczej lub niezależnego wykonywania zawodu podczas składania zamówienia.
Postanowienia odbiegające od Regulaminu mogą zostać uzgodnione w umowie kupna. Postanowienia odbiegające w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część umowy kupna. Umowa kupna i Regulamin są sporządzone w języku czeskim. Umowę kupna można zawrzeć w języku czeskim, słowackim, angielskim i polskim. W przypadku rozbieżności między wersjami językowymi, obowiązujące jest brzmienie w języku czeskim.
Sprzedawca może zmieniać lub uzupełniać treść Regulaminu. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
Konto użytkownika
Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego na Stronie internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu swojego interfejsu użytkownika Kupujący może składać zamówienia na towary (dalej jako "Konto użytkownika"). Kupujący może również składać zamówienia na towary bez rejestracji bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu sklepu.
Podczas rejestracji na Stronie internetowej i składania zamówienia na towary, Kupujący zobowiązany jest do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą danych. Kupujący jest zobowiązany do aktualizowania danych podanych w Koncie użytkownika, gdykolwiek się one zmienią. Dane podane przez Kupującego w Koncie użytkownika i podczas składania zamówienia są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
Dostęp do Konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego Konta użytkownika.
Kupujący nie jest uprawniony do umożliwienia korzystania z Konta użytkownika osobom trzecim.
Sprzedawca może zlikwidować Konto użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie korzystał z Konta użytkownika przez okres dłuższy niż 1 rok, lub w przypadku, gdy Kupujący naruszył swoje obowiązki wynikające z umowy kupna (w tym Regulaminu).
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza z uwagi na konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania Sprzedawcy lub konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
Zawarcie umowy kupna
Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie sklepu mają charakter informacyjny, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna w odniesieniu do tych towarów. Postanowienia § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
Interfejs sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów oraz koszty zwrotu towarów, jeśli z uwagi na swoją naturę towar nie może zostać zwrócony w zwykły sposób pocztowy. Ceny towarów są podane z uwzględnieniem podatku VAT i wszystkich powiązanych opłat. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w interfejsie sklepu. Ceny towarów nie są dostosowywane do osoby Kupującego na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości Sprzedawcy do zawarcia umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
Interfejs sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów, a także o sposobie i czasie dostawy towarów. W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje darmową dostawę towarów, warunkiem powstania prawa do darmowej dostawy towarów po stronie Kupującego jest zapłacenie minimalnej całkowitej ceny zakupu dostarczanych towarów w wysokości określonej w interfejsie sklepu. W przypadku, gdy Kupujący częściowo odstąpi od umowy kupna, a całkowita cena zakupu towarów, dla których nie doszło do odstąpienia od umowy, nie osiąga minimalnej wysokości niezbędnej do powstania prawa do darmowej dostawy towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, prawo Kupującego do darmowej dostawy towarów wygasa, a Kupujący jest zobowiązany pokryć koszty dostawy towarów Sprzedawcy.
Aby zamówić towar, Kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
zamawianym towarze (Kupujący "dodaje" zamawiany towar do elektronicznego koszyka zakupowego w interfejsie sklepu),
sposobie zapłaty ceny zakupu towaru, informacje o żądanym sposobie dostawy zamawianego towaru oraz
informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (dalej łącznie jako "zamówienie").
Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wejściowych, które wprowadził do zamówienia, w tym możliwość Kupującego do wykrywania i korygowania błędów powstałych podczas wprowadzania danych do zamówienia. Zamówienie wysyła Kupujący do Sprzedawcy, klikając przycisk „Zamów i zobowiąż się do płatności”, „Objednať a zaviazať sa k platbe”, „Order and commit to payment”, „Zamówić i zobowiązać się do zapłaty” lub podobny przycisk o tym samym znaczeniu. Dane podane w zamówieniu są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza jego otrzymanie Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail Kupującego podany w Koncie użytkownika lub w zamówieniu (dalej jako "adres e-mail Kupującego").
Sprzedawca zawsze ma prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty dostawy), poprosić Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
Stosunek umowny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym powstaje w momencie dostarczenia akceptacji zamówienia (akceptacji), która jest wysłana przez Sprzedawcę Kupującemu drogą elektroniczną na adres e-mail Kupującego.
Kupujący zgadza się na korzystanie ze środków komunikacji zdalnej podczas zawierania umowy kupna. Koszty poniesione przez Kupującego z tytułu korzystania ze środków komunikacji zdalnej w związku ze zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) pokrywa sam Kupujący, przy czym koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.
Cena towaru i warunki płatności
Kupujący może zapłacić Sprzedawcy za cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru na podstawie umowy kupna w następujący sposób:
w gotówce przy odbiorze na miejscu wskazanym przez Kupującego w zamówieniu, jeśli ta opcja jest dostępna w momencie składania zamówienia;
bezgotówkowo przelewem w koronach czeskich na konto Sprzedawcy nr 2800040835/2010, w euro na konto Sprzedawcy nr CZ21 2010 0000 0023 0008 5148, lub w złotych polskich na konto Sprzedawcy nr CZ03 2010 0000 0028 0004 0835. Konta są prowadzone przez Fiobanka a.s. (dalej jako "konto Sprzedawcy");
bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności RevolutPay, GooglePay, ApplePay;
bezgotówkowo kartą płatniczą;
w gotówce lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze w punkcie odbioru przesyłek, jeśli ta opcja jest dostępna w momencie składania zamówienia;
Wraz z ceną zakupu, Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedawcy również kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru w ustalonej wysokości. O ile nie określono inaczej, za cenę zakupu rozumiane są również koszty związane z dostawą towaru.
Sprzedawca nie żąda od Kupującego zaliczki ani innej podobnej opłaty. Tym samym nie są dotknięte postanowienia artykułu 6 Regulaminu dotyczące obowiązku zapłaty ceny zakupu towaru z góry.
W przypadku płatności gotówką, przy odbiorze lub w punkcie odbioru przesyłek, cena zakupu jest wymagalna w momencie odbioru towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest wymagalna w ciągu 10 dni od zawarcia umowy kupna.
W przypadku płatności bezgotówkowej, Kupujący jest zobowiązany do uiszczenia ceny zakupu towaru wraz z podaniem symbolu zmiennego płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu zostaje wypełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie Sprzedawcy.
Sprzedawca ma prawo, w szczególności, ale nie wyłącznie, w przypadku, gdy Kupujący nie dostarczy dodatkowego potwierdzenia zamówienia (artykuł 6) lub w przypadku, gdy Kupujący w przeszłości nie odebrał swojego zamówienia, zażądać uiszczenia całej ceny zakupu jeszcze przed wysłaniem towaru Kupującemu. Postanowienia § 2119 ust. 1 Kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
Żadne rabaty od ceny towaru udzielone przez Sprzedawcę Kupującemu nie mogą być łączone.
Jeśli w handlu jest to zwyczajne lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, Sprzedawca wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę – dotyczący płatności dokonywanych na podstawie umowy kupna. Sprzedawca jest płatnikiem podatku VAT. Sprzedawca wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę po uiszczeniu ceny towaru i prześle ją w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego lub w formie papierowej razem z zamówionym towarem.
Odstąpienie od umowy kupna
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu cywilnego nie można między innymi odstąpić od umowy kupna dotyczącej dostawy:
towaru wykonanego na zamówienie Kupującego lub dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb,
towaru, który ulega szybkiemu zepsuciu, lub towaru o krótkim okresie przydatności do spożycia, jak również towaru, który został po dostawie ze względu na swoją naturę nieodwracalnie zmieszany z innym towarem,
towaru w zapieczętowanym opakowaniu, które z powodów ochrony zdrowia lub higienicznych nie nadaje się do zwrotu po tym, jak Kupujący złamał jego zapieczętowanie, oraz
nagrania dźwiękowe lub obrazowe lub programu komputerowego w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli Kupujący złamał jego zapieczętowanie.
Jeśli nie jest to przypadek wymieniony w punkcie 1 Regulaminu ani inny przypadek, w którym nie można odstąpić od umowy kupna, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna zgodnie z § 1829 ust. 1 i ust. 2 Kodeksu cywilnego w ciągu czternastu (14) dni od dnia, kiedy Kupujący lub przez niego wyznaczona osoba trzecia odmienna od przewoźnika odbierze towar, lub:
ostatni egzemplarz towaru, jeśli Kupujący zamówi w ramach jednego zamówienia więcej egzemplarzy towaru, które są dostarczane oddzielnie,
ostatni przedmiot lub część dostawy towaru składającej się z kilku przedmiotów lub części, lub
pierwsza dostawa towaru, jeśli w umowie została uzgodniona regularna dostawa towaru na określony czas.
Odstąpienie od umowy kupna musi zostać wysłane przez Kupującego do Sprzedawcy w terminie określonym w punkcie 2 Regulaminu. Aby odstąpić od umowy kupna, Kupujący może skorzystać z formularza wzorcowego udostępnianego przez Sprzedawcę, który stanowi załącznik do Regulaminu. Kupujący może wysłać odstąpienie od umowy kupna między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres e-mail Sprzedawcy eshop@botish.cz, eshop@botish.sk, sales@loveheels.eu, eshop@butysz.pl lub eshop@mp3centrum.cz.
W przypadku odstąpienia od umowy kupna umowa kupna jest od początku unieważniona. Kupujący musi odesłać lub zwrócić towar Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca zaoferował, że sam odbierze towar. Termin zgodny z poprzednim zdaniem jest zachowany, jeśli Kupujący wysyła towar przed jego upływem. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna, ponosi koszty związane ze zwrotem towaru Sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar ze względu na swoją naturę nie może być zwrócony zwykłym sposobem pocztowym.
W przypadku odstąpienia od umowy kupna Sprzedawca zwróci Kupującemu środki pieniężne otrzymane od Kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy kupna, w ten sam sposób, w jaki Sprzedawca je otrzymał od Kupującego. Sprzedawca ma również prawo zwrócić świadczenie udzielone przez Kupującego podczas zwrotu towaru Kupującemu lub w inny sposób, jeśli Kupujący się na to zgodzi i nie powstają dodatkowe koszty dla Kupującego. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych Kupującemu wcześniej niż Sprzedawca otrzyma towar lub niż Kupujący udowodni, że towar został odesłany, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Prawo do odszkodowania za wady powstałe w towarze przysługuje Sprzedawcy do jednostronnego potrącenia z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
W przypadkach, gdy Kupujący zgodnie z § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego ma prawo odstąpić od umowy kupna, Sprzedawca ma również prawo w każdej chwili odstąpić od umowy kupna, aż do momentu odbioru towaru przez Kupującego. W takim przypadku Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki w ten sam sposób, w jaki cena zakupu została uiszczona, lub bezgotówkowo na konto wskazane przez Kupującego, jeśli cena zakupu została zapłacona za pobraniem.
Jeśli wraz z towarem Kupującemu zostanie przekazany prezent, umowa darowizny między Sprzedawcą a Kupującym zostaje zawarta z warunkiem, że w przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy kupna, umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci ważność, a Kupujący jest zobowiązany zwrócić prezent wraz z towarem Sprzedawcy.
Transport i dostawa towaru
W przypadku, gdy sposób dostawy jest ustalony na podstawie specjalnego żądania Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
Jeśli Sprzedawca na podstawie umowy kupna zobowiązany jest dostarczyć towar na miejsce wskazane przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany przyjąć towar przy dostawie.
W przypadku, gdy ze względu na okoliczności po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne lub inne niż określono w zamówieniu dostarczenie towaru, Kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z wielokrotną dostawą towaru lub koszty związane z innym sposobem dostawy.
Przy odbiorze towaru od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszoność opakowań towaru i w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie poinformować przewoźnika. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym wniknięciu do przesyłki, Kupujący nie musi przyjmować przesyłki od przewoźnika. Tym samym nie są dotknięte prawa Kupującego wynikające z odpowiedzialności Sprzedawcy za wady towaru oraz inne prawa Kupującego wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.
Inne prawa i obowiązki stron związane z transportem towaru mogą zostać uregulowane przez specjalne warunki dostawy wydane przez Sprzedawcę.
Prawa dotyczące wadliwego wykonania
Prawa i obowiązki stron umownych dotyczące praw związanych z wadliwym wykonaniem są regulowane przez odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawne (w szczególności postanowienia §§ 1914-1925, §§ 2099-2117 oraz §§ 2161-2174b Kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz ruchoma materialna, która jest połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowej w taki sposób, że nie mogłaby spełniać swoich funkcji bez nich (dalej jako "rzecz z właściwościami cyfrowymi"), stosuje się postanowienia dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy za wady również na świadczenie treści cyfrowej lub usługi treści cyfrowej, nawet jeśli są one świadczone przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy kupna i z natury rzeczy jest oczywiste, że treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowej są świadczone oddzielnie.
Sprzedawca odpowiada Kupującemu, że rzecz przy odbiorze nie ma wad. W szczególności Sprzedawca odpowiada Kupującemu, że rzecz:
zgodnie z ustalonym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi ustalonymi właściwościami,
jest odpowiednia do celu, dla którego Kupujący jej wymaga i z którym Sprzedawca się zgodził, oraz
jest dostarczona z ustalonymi akcesoriami i instrukcjami dotyczącymi użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji. Instrukcje dotyczące użytkowania mogą być udostępnione w interfejsie sklepu.
Sprzedawca odpowiada Kupującemu, że oprócz ustalonych właściwości:
rzecz jest odpowiednia do celu, do którego rzeczy tego rodzaju zwykle się używa, z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawnych, norm technicznych lub kodeksów postępowania danej branży, jeśli nie ma norm technicznych,
rzecz w ilości, jakości i innych właściwościach, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwie, odpowiada zwyczajowym właściwościom rzeczy tego samego rodzaju, które Kupujący może rozsądnie oczekiwać, z uwzględnieniem oświadczeń publicznych dokonanych przez Sprzedawcę lub inną osobę w tym samym łańcuchu umownym, zwłaszcza reklamy lub oznakowania, chyba że Sprzedawca udowodni, że nie był tego świadomy lub że zostało to w momencie zawarcia umowy kupna dostosowane przynajmniej w sposób porównywalny do tego, w jaki to zostało dokonane, lub że nie mogło to wpłynąć na decyzję Kupującego o zakupie,
rzecz jest dostarczona z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcjami montażu i innymi instrukcjami dotyczącymi użytkowania, które Kupujący może rozsądnie oczekiwać, oraz
rzecz odpowiada jakościowo lub wykonaniem próbki lub wzoru, który Sprzedawca dostarczył Kupującemu przed zawarciem umowy kupna.
Postanowienia artykułu 4 Regulaminu nie mają zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca przed zawarciem umowy kupna osobno poinformował Kupującego, że niektóre właściwości rzeczy się różnią i Kupujący wyraźnie się na to zgodził podczas zawierania umowy kupna.
Sprzedawca odpowiada Kupującemu również za wadę spowodowaną nieprawidłowym montażem lub instalacją, która została wykonana przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność zgodnie z umową kupna. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja została wykonana przez Kupującego, a wada wystąpiła w wyniku braku instrukcji, którą Sprzedawca lub dostawca treści cyfrowej lub usługi treści cyfrowej udzielił, jeśli rzecz ma właściwości cyfrowe.
Jeśli wada ujawni się w ciągu roku od odbioru, uznaje się, że rzecz była wadliwa już w momencie odbioru, chyba że natura rzeczy lub wada to wyklucza. Okres ten nie biegnie w czasie, gdy Kupujący nie może korzystać z rzeczy, pod warunkiem że wada została zgłoszona prawidłowo.
Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz z właściwościami cyfrowymi i treści cyfrowa lub usługa treści cyfrowej mają być dostarczane ciągle przez określony czas zgodnie z umową kupna, Kupujący może zgłosić wadę, która wystąpi lub ujawni się w ciągu dwóch lat od odbioru. Jeśli świadczenie ma być realizowane przez okres dłuższy niż dwa lata, Kupujący ma prawo zgłosić wadę, która wystąpi lub ujawni się w tym okresie. Jeśli Kupujący prawidłowo zgłosi wadę, okres zgłaszania wady nie biegnie w czasie, gdy Kupujący nie może korzystać z rzeczy.
Postanowienia artykułu 8 Regulaminu nie mają zastosowania, jeśli Sprzedawca przed zawarciem umowy kupna osobno poinformował Kupującego, że aktualizacje nie będą dostarczane i Kupujący wyraźnie się na to zgodził podczas zawierania umowy kupna.
Jeśli Kupujący nie przeprowadzi aktualizacji w rozsądnym czasie, nie ma praw do wady, która powstała wyłącznie w wyniku nieprzeprowadzenia aktualizacji. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Kupujący nie został poinformowany o aktualizacji lub o konsekwencjach jej nieprzeprowadzenia, lub jeśli Kupujący nie przeprowadził aktualizacji lub przeprowadził ją nieprawidłowo z powodu braku instrukcji. Jeśli treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowej mają być dostarczane ciągle przez określony czas zgodnie z umową kupna, a wada pojawi się lub wystąpi w czasie zgodnym z artykułem 8.1 i artykułem 7.8.2 Regulaminu, uznaje się, że treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowej są dostarczane wadliwie.
Kupujący może zgłosić wadę, którą może konkretnie dochodzić Kupujący, szczególnie drogą elektroniczną na adres eshop@botish.cz, eshop@botish.sk, sales@loveheels.eu, eshop@butysz.pl lub eshop@mp3centrum.cz, telefonicznie pod numerem +420 608 875 453 lub osobiście pod adresem Senovážné náměstí 8, Praha 1.
Strona uprawniona do dochodzenia praw z wadliwego wykonania ma również prawo do odszkodowania za koszty celowo poniesione podczas dochodzenia tego prawa. Jednakże, jeśli Kupujący nie dochodzi prawa do odszkodowania w ciągu miesiąca po upływie terminu, w którym wada powinna zostać zgłoszona, sąd nie przyzna prawa, jeśli Sprzedawca sprzeciwi się, że prawo do odszkodowania nie zostało dochodzone na czas.
Inne prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za wady mogą zostać uregulowane przez procedurę reklamacyjną Sprzedawcy.
Sprzedawca lub inna osoba może również zapewnić Kupującemu gwarancję jakości poza ustawowymi prawami Kupującego wynikającymi z wadliwego wykonania.
Dodatkowe prawa i obowiązki stron umownych
Kupujący nabywa własność towaru poprzez zapłatę całej ceny zakupu towaru.
Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania wobec Kupującego na mocy § 1820 ust. 1 Kodeksu cywilnego.
Obsługa reklamacji konsumentów jest zapewniona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną. Reklamacje można wysyłać na adres e-mail Sprzedawcy. Informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego Sprzedawca przesyła na adres e-mail Kupującego. Inne zasady rozpatrywania reklamacji nie są określone przez Sprzedawcę.
Dla pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z umowy kupna właściwa jest Czeskie Inspekcje Handlowe, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, numer ID: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platformę do rozwiązywania sporów online znajdującą się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr można wykorzystać do rozwiązywania sporów między Sprzedawcą a Kupującym wynikających z umowy kupna.
Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. o rozwiązywaniu sporów konsumenckich online oraz o zmianie rozporządzenia (ES) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/ES (rozporządzenie o rozwiązywaniu sporów konsumenckich online).
Kupujący może zgłosić reklamację do organu nadzoru lub inspekcji państwowej. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na działalność gospodarczą. Kontrola działalności gospodarczej jest przeprowadzana przez właściwy urząd ds. działalności gospodarczej w ramach jego kompetencji. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeskie Inspekcje Handlowe sprawują nadzór w określonym zakresie, między innymi nad przestrzeganiem Kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
Ochrona danych osobowych
Sprzedawca wypełnia swoje obowiązki informacyjne wobec Kupującego na mocy artykułu 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 o ochronie osób fizycznych w związku ze przetwarzaniem danych osobowych oraz o swobodnym przepływie takich danych i o uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako "rozporządzenie GDPR") związane z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu realizacji umowy kupna, negocjacji umowy kupna oraz w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych Sprzedawcy, poprzez oddzielny dokument.
Wysyłanie komunikatów handlowych i przechowywanie plików cookie
Kupujący wyraża zgodę, na mocy postanowień § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz.U., o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego i o zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), z późniejszymi zmianami, na otrzymywanie komunikatów handlowych od Sprzedawcy na adres e-mail lub numer telefonu Kupującego. Sprzedawca wypełnia swoje obowiązki informacyjne wobec Kupującego na mocy artykułu 13 rozporządzenia GDPR związane z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu wysyłania komunikatów handlowych poprzez oddzielny dokument.
Sprzedawca wypełnia swoje obowiązki prawne związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookie na urządzeniu Kupującego poprzez oddzielny dokument.
Dostawa
Kupujący może otrzymać towar na swój adres e-mail.
Postanowienia końcowe
Jeśli stosunek oparty na umowie kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony uzgadniają, że stosunek ten jest regulowany prawem czeskim. Wybór prawa zgodnie z poprzednim zdaniem nie pozbawia Kupującego, który jest konsumentem, ochrony, którą zapewniają mu postanowienia porządku prawnego, od których nie można się umownie odstąpić, oraz które w przypadku braku wyboru prawa byłyby stosowane zgodnie z postanowieniami artykułu 6 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. o prawie właściwym dla zobowiązań umownych (Rzym I).
Jeśli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu jest nieważne lub nieskuteczne, lub stanie się takim, zastąpi je postanowienie, którego sens najbardziej odpowiada sensowi nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
Załącznik do Regulaminu stanowi wzorowy formularz odstąpienia od umowy kupna, który znajduje się pod adresem internetowym botish.cz/vymena-a-vraceni, www.botish.sk/vymena-a-vratenie, www.loveheels.eu/exchanges-and-returns lub www.butysz.pl/wymiana-zwrot.
Dane kontaktowe Sprzedawcy: adres siedziby ul. Čimická 706/29, Praha 8 - Troja, 182 00, adres działalności ul. Senovážné náměstí 8, Praha 1, 110 00, adresy e-mail eshop@botish.cz, eshop@botish.sk, sales@loveheels.eu, eshop@butysz.pl lub eshop@mp3centrum.cz, telefon +420 608 875 453. Sprzedawca nie udostępnia innych środków komunikacji online.
Praga, dnia 12 marca 2024
Poprzednie wersje Regulaminu znajdziesz tutaj.